×

Beter Dichtbij App

Veilig appen met de polikliniek en uw specialist van SJG Weert kan met BeterDichtbij app. In de BeterDichtbij app is het gesprek dat u heeft beveiligd en is uw privacy gewaarborgd. Via e-mail en WhatsApp heeft u die garantie niet. Hieronder geven we een korte uitleg en antwoord op de meest gestelde vragen.

Let wel: u kunt alleen gebruiken maken van de app als u hiervoor een uitnodiging heeft gehad van uw specialist.

Hieronder vindt u antwoord op de meestgestelde vragen. U kunt ook terecht op de website van Beter Dichtbij.

BeterDichtbij-SJG-Weert.jpg

Start

Als u een uitnodiging heeft gekregen van uw specialist binnen SJG Weert zal de poliassistente en account voor u aanmaken.

  1. Download de BeterDichtbij app (in de Google Play Store of de Apple App Store)
  2. Open de BeterDichtbij app
  3. Bekijk de Gebruiksvoorwaarden
en ga akkoord
  4. Klik op de groene knop ‘Starten’
  5. Beantwoord de vragen om uw veilige registratie compleet te maken. Dit hoeft u maar één keer te doen.
  6. Bevestig nog eenmaal via de code die u via SMS ontvangt.

U kunt nu uw vraag stellen aan uw arts of zorgverlener. De volgende keer logt u heel eenvoudig in bij de app met uw pincode. U hoeft dan de bovestaande stappen niet meer uit te voeren. Het is belangrijk dat u uw zelf ingestelde pincode onthoudt.

Gebruik

De vragen die u via de BeterDichtbij app kunt stellen, kunnen zowel over praktische als medische onderwerpen gaan. Bijvoorbeeld wat u meeneemt naar uw afspraak, maar ook over lichamelijke klachten die u ervaart . De specialist en de polikliniek kunnen de  app ook gebruiken om u informatie toe te sturen, zodat u deze op uw gemak thuis kan nalezen. Als u een hele dringende vraag hebt, kunt u beter bellen met de polikliniek of zelfs met 112 wanneer u direct hulp nodig heeft.

Heeft u direct persoonlijk contact met een arts of zorgverlener nodig of is er sprake van spoed, dan is BeterDichtbij niet geschikt. Neem dan contact op met uw (huis)arts, de polikliniek waar u onder behandeling bent of met het landelijk noodnummer 112.

Wij proberen uw vragen binnen één werkdag te beantwoorden, maar uiterlijk binnen drie werkdagen. Bij de instellingen in de app kunt u aangeven dat u een bericht, een zogenaamde push notificatie, krijgt op uw telefoon zodra de specialist of poliassistente heeft gereageerd.

Ja, u betaalt niets voor de app BeterDichtbij en ook het gebruik en stellen van vragen is gratis. De dienst wordt u als extra service aangeboden door SJG Weert.

Jazeker! De dienst BeterDichtbij is een extra service en zeker geen vervanging voor de normale zorg die u van ons gewend bent. Uw reguliere controle afspraken bij uw eigen specialist vervallen niet. U kunt hierover zelf afspraken met de specialist of polikliniek waar u onder behandeling staat.

Ja, ook op uw computer kunt u veilig gebruik maken van BeterDichtbij. U gaat daarvoor naar de website www.beterdichtbij.nl en klikt op ‘Inloggen’. Als u via uw telefoon al een account hebt aangemaakt, kunt u hier uw eigen inloggegevens aanvragen voor de webversie. Ter beveiliging vindt vervolgens nog een extra verificatie plaats, hierna kunt u met een internetbrowser ook via uw computer gebruik maken van BeterDichtbij.

Als het gaat om uw gezondheid, dan is het natuurlijk heel belangrijk dat u uw vragen in een beveiligde omgeving kunt stellen. En dat er u zeker van bent dat wat u deelt, niet in verkeerde handen valt. Daar kunt u op rekenen. De systemen achter BeterDichtbij zijn veilig. Er wordt géén data op uw telefoon opgeslagen, er wordt gebruik gemaakt van uitgebreide encryptie voor het versturen van data en de achterliggende systemen staan in beveiligde omgevingen. De gegevens die u deelt zijn alleen toegankelijk voor diegenen binnen SJG Weert die betrokken zijn bij uw behandeling en niet voor uw zorgverzekeraar of andere commerciële partijen. Lees verder over privacy.

De vragen die u stelt in de app, zijn alleen toegankelijk voor uw behandelteam, bijvoorbeeld uw specialist, verpleegkundig specialist of de poliassistente. Uitslagen of specifieke medische vragen zijn alleen voor hen toegankelijk. Net als in de behandelkamer, kiest u zelf wat u wel en niet deelt. Bovendien geldt ook voor de vragen en informatie die deelt via BeterDichtbij, het medisch beroepsgeheim.

Foutmeldingen

Controleer of u de juiste (door uzelf ingestelde) pincode heeft gebruikt. Bent u deze vergeten? Klik op het startscherm op de link ‘Pincode vergeten?’ en beantwoordt de vragen die u vervolgens krijgt. Bent u reeds aangemeld en heeft u een nieuwe telefoon waarmee u de BeterDichtbij app voortaan wilt gebruiken? Klik dan op het opstartscherm onderin op de knop ‘Al eerder geregistreerd’ en beantwoord de vragen. Ervaart u een ander probleem of lukt het nog steeds niet om in te loggen, stuurt u dan een e-mail met uw vraag of probleem naar info@beterdichtbij.nl. Let op! Stuur geen medische of andere vertrouwelijke vragen naar dit e-mailadres.

Bent u uw pincode vergeten? Klik op de link ‘Pincode vergeten?’ en beantwoord de vragen die u vervolgens krijgt. U krijgt zo de mogelijkheid om een nieuwe pincode in te stellen voor de app.

Voorkom onverwachte kosten

Niet alle onderzoeken en behandelingen in het ziekenhuis worden zondermeer vergoed door de zorgverzekering. Het is daarom verstandig om dit vooraf na te kijken zodat u niet voor onverwachte kosten komt te staan.

© 2014 SJG Weert | Gerealiseerd door Finetic en Beeldvang